Thursday 5 January 2012

Holiday Trip of Ours Part II

Here we are again, with another holiday trip.Holiday yang ini pon di luar jangkaan aku, bila rumah semua dah siap kemas, sampah yang menimbun dah buang, breakfast pagi pon da buat..duduk la melepak-lepak depan tv tengok ulangan mega maharaja lawak part jozan before pengumuman dan gelak besar-besar macam  baru tengok part tu for the first time padahal aku rasa kitaorang dah tengok lebih dari sepuluh kali kot... "mari! mari bergembira, bersama-sama, di...di maharaja lawak megaaaaaa~~~~~~~" kahkahkahkahkah. Bila part paling lawak ni dah habis mula lah melopong tak tau nak buat apa dah. Tu yang tetiba ade idea nak pergi bercuti 2D1N tapi nak pergi mana? Cameron ke, Port Dickson..ke rumah je (apekejadahnye duduk dalam rumah saje) hurmmmmm...

Tik tok! Tik Tok! Tik Tok! Aku senyap, Fairus pon senyap, ucop plak sibuk main dalam walker dia... still berfikir nak pegi mana ek.... tangan masing-masing laju je tekan handphone tengok rate hotel kat  internet. At last we decided to choose..........................(scroll down)
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Ta..daaaaaaaaa...GLORY BEACH RESORT Port Dickson. Model tak berbayar kat atas tu family adik aku yang bernama CHUBBY hihihihihihi.... Rate for 3 bedrooms apartment is RM310, plus minus dengan goverment discount dapatlah dalam RM250. Okay la kan.

Macam mana dengan bilik? Kalo aku, aku bagi 5 dari 10. Masuk-masuk je, lantai rasa berpasir sikit, maybe tepi pantai kot, so pasir masuk dalam apartment KOT (tangan kat bahu, mata pandang atas). Then bila nak mintak sejadah, try  angkat phone, konon-konon nak telefon receptionist tapi takde bunyi lansung, yang ni memang kelakar, sebab telefon tu rupa-rupanya cuma untuk display je hahahaha, kami tertipu.....Gambar telefon tu terlupa plak aku nak snap. Kalo tak mesti aku da letakkan kat entry ni.

Salah satu bilik dalam apartment kat resort ni. Model tak berbayar ialah ucop dan papa ucop
Tapi paling best, bukak sliding door apartment tu nampak laut, biarpon sipi-sipi tapi aku sukeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee (muka tengah menyengih sebab still terbayang laut depan mata). Aku memang suka kalo air-air ni, air laut ke, air sungai ke, sebab tenang je.

View dari tingkap bilik aku. depan tu adalah Grand Lexis
Bila dah pegi area-area pantai ni, standard la mesti nak makan seafood-seafood gitu. Kat sini ada satu tempat Medan Ikan Bakar Port Dickson tak jauh dari resort yang kitaorang duduk ni. Placed near the sea, da kata kat PD kan. Masa tu memang dah malam sangat so tak nampak la air laut, tapi angin kat sini memang kuat. Malam tu kitaorang order ikan pari, ikan kulit besi, sotong goreng tepung dengan kailan ikan masin untuk 4 orang makan. Sedap dan berbaloi-baloi, sebab tak mahal sangat. Yummy dan segarrr ^_____^

Yummy..yummy..

Ucop tertido sebab angin best kat sini

Bukti ade angin-tengok tudung aku yang herot berot tu
Apa yang menarik lagi kat sini? puding roti susu yang dia serve masa time breakfast tapi tak sempat nak snap, sebab bila amik je terus habis kat dalam pinggan. Kat sini, dorang da siap-siap bagi warning, tak bole membazir, kalo sesape yang ade lebihan makanan, makanan lebihan akan dikenakan bayaran mengikut berat. Perghhhhhh..seram tak tapi good motivation sebenarnya, maklumlah, kita ni, bila nampak makanan banyak jenis, semua kita nak rasa (sama la macam aku), dah tu tak habis...membazir betul. Tapi bila dah dapat warning macam tu, semua makanan licin atas meja huhuhu. 
Chef yang masak hari tu nama dia MOHD AZLI, sebijik macam nama adik aku. Macam mana aku boleh tau..mestilah aku tengok nametag dia hahahaha.
Burpppp..serious kenyang, mana tak nye, dekat 2 jam lepak kat coffee house resort tu. Lepas tu kitaorang lepak dekat tepi pool. Ucop pon join swimming gak. huhuhuhu.

Memang seronokkan.  View dah lah cantik yang penting jauh dari KL(macam la jauh sangat). Tak kira, nak cakap jauh jugak sebab kat KL tak rasa tenang macam kat sini.



Kringggggggggggggggg...da time nak check out. Sedey plak bile nak balik, macam kena balik asrama je.   Ok kitaorang balik dulu GLORY BEACH RESORT... babai. Sayonara (",)
Ucop babai resort dengan muka kerek huhuhu

ADIOS ^__^

My Stick Family from WiddlyTinks.com




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...