Thursday 5 January 2012

Holiday Trip of ours PART I

Hoyehhhh... how happy we are, goin'  to holiday, due to celebration of new year 2012. SERONOK BANGET!!!

Sebenarnya takde proper plan pon, bukan ada paperwork or AJK kebajikan bagai..main redah je..hihihihi.. Tempat yang first aku pergi kat KEMENSHAH belakang zoo negara. Kebetulan pakcik aku ajak join celebrate birthday anak dia kat sini. So ini kira trip holiday yang budget murah-murah je BUT still seronok and AWESOME... Aku tak tau pon, kat mana Kemenshah ni, first time masuk sini, nasib baik ade BUSU, so kitaorang follow dia je la... Adik aku si Chubby & husband dia Man pon ikut sekali, semestinya si kecik Damia ada sekali.

Jam 11am, kitaorang gerak dari Equine terus ke Shah Alam, konon-konon nak amik ibu Damia ni la, sekali kereta dorang dah ada, so masing-masing bawak kereta masing-masing la... At first, Man lead kitaorang pegi ke MRR2 ikut KESAS, once bile da masuk MRR2, Chubby call, cakap yang BUSU suruh tunggu kat rumah nenek kat Bandar Tun Razak Cheras. Apalagi, aku dengan pantasnye terus call chubby balik, suruh dorang perlahan sikit coz kene follow kitaorang sebab aku yang PAKAR jalan kat sini (hihihihihi, bangga siot). Bila da masuk traffic belah kiri, fairus aka papa ucop mentioned yang kereta dorang takde kat belakang. Aku dah gelabah dah takut dorang sesat entah ke mana. Terus call chubby dan dengan YAKINnye chubby cakap die ade kat belakang selang 2-3 kerete je. fuhyyy lega sangat. Then, papa ucop masuk kiri lagi, tapi kereta dorang takde, eyh mana dorang pegi ni, tadi cakap ade je kat belakang. Call chubby balik dan Man angkat, " Long, kitaorang salah ikut kereta... " Perghhhhhhh...... tadi yakin bukan main budak chubby ni..hihihihih.... at last dua-dua kereta selamat sampai depan umah nenek, tunggu nenek solat dan terus gerak ke Kemenshah. Bila masuk hutan je, jalan pon one way, kecik gitu... Tapi ok la, macam tak sangka je, kat luar tu sibuk dengan kereta-kereta yang jammed kat MRR2 tapi kat dalam ni, tenang dan hijau je...

Masa ni, tak dapat snap banyak gambar, coz hujan kan, yang ada pon gambar ucop ngan papa dia main kat swimming pool kat situ, dalam hutan pon ade swimming pool tau huhuhuh.




My Stick Family from WiddlyTinks.com



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...