Wednesday 22 February 2012

Simple and Good Friendship

All about them.. named Maizura and Noorhashimah..ulps...only in their IC, because; i used to call them as NGIPIEXZ for Maizura and En for Noorhashimah. How excited i was when they got mad on me because of that. They still mad? no lah..that NAME accepted oledi hihihhi...

 
Where i met them?




















Flat Ikan Serdang


















Flat Ikan?


















Mesti Busuk

















Takderlah busuk sangat...yang busuk pon cuma Makcik Cina sebelah tu je hahahahha
Berbulu je bila tengok pokok-pokok dia menjalar sampai depan koridor rumah kitaorang
Macam nak racun je semue pokok tu


 Tangga flat dia plak punya lah tinggi
Dah duduk kat tingkat LIMA
Macam-macam jumpe
Sebelum sempat sampai rumah tercinta kitaorang tu
Kahak la..euwwww
Bau hancing la...uwek! uwek!
Hilang selera makan aku


Paling syok time makan maggi
Mestilah bukan aku yang masak
Si Ngipiexz ngan Si En ni
Punye keje
Sorang masak megi rebus letak udang ngan sayur kacang
yang sorang lagi masak megi goreng dengan sardin
Memang TERBAEEKKKK
Sedap sampai menjilat sudu dan mangkuk
Hahahaha


Aku ingat lagi time buat karipap
macam-macam bentuk
Uli tepung sama-sama
Buat isi karipap sama
Modal sama-sama
kelepet tepi karipap sama-sama
Goreng sama-sama
Memang tak boleh blah
Semua nak sama
hahahaha
















Tapi





















Tapiiiiiii






















Tu Dulu



















Sekarang sume dah buat ada haluan masing-masing


















Bukan Gadoh






















Amik hati lagi la tak pernah






























Cuma













































Sekarang masing-masing dah sibuk dengan...


 Nampak tak tu




Dulu kitaorang jaga diri sesama sendiri
Sekarang kitaorang jaga 'orang lain' punye masing-masing





Dulu kena Q nak masuk bilik air
Sekarang dah ada bilik air sendiri



 

Dulu boleh jerit-jerit jer panggil nama nak tengok TV show kegemaran
Sekarang kena telefon baru dapat dengar suara





Dulu nak balik mesti ikut jalan yang sama
Sekarang dah ikut jalan yang lain-lain






Dulu beli pisang goreng boleh makan bertiga sambil gosip-gosip
Sekarang makan pisang goreng pon dah tak lalu sebab dorang takde depan mata(da lebe ayat ko ni ahaks)







 Masa tu dah berlalu
Tapi still main-main dalam kepale hotak aku
Hidup yang dulu tu bukan hebat sangat pon
tapi the moment tu yang tak boleh beli kat mana-mana pon


Time ni lah first and last kitaorang sembahyang terawwih sesama
Budak dua orang yang baik pernah aku kenal dan tinggal bersama
Budak dua orang yang kadang-kadang lurus bendul
Budak dua orang yang rajin dengar cerita mengarut aku
Budak dua orang yang suka marah kat aku




Depan mata memang tak selalu, tapi semua tu dah melekat dalam hati
Sampai bila-bila....


(",)Yoboseyo(",)




My Stick Family from WiddlyTinks.com


5 comments:

Anonymous said...

buat saya lebih sedih dengan entry sebegini....kenangan kan! you n k.cima banyak spot saya ketika ketiadaan maijura! :(

Anonymous said...

peh..x sgka dalam senyum, meleleh gak air mata aku baca ni cek men..update blog selalu tau.bye

cima kazuayie said...

teringat kenangan ms dulu2.....sedih plak rs....

l.e.e.a.a.n.w.o.n said...

Wahai anonymous..aku tau sape kau..ipiexz...ko bace blog aku..huhuhu..bangga nyeeeeeeeeee(terus mendabik dada, sambil membesarkan lobang hidong)

Unknown said...

kenangan2 mcm ni lah yang akan membuat kita semakin sayang pada sahabat2 kita..kenangan2 mcm ni la yang sukar utk kita lupakan seumur hidup kita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...