Sunday 18 December 2011

SEMAMBU LEAVES as a REMEDY

Semambu leaves
Perghhh..remedy-remedy bagai... macam poyo je kan! kan! huhuhu. Penawar DAUN SEMAMBU... menarikkan! Nak share dengan semua orang kelebihan daun semambu ni n thank a lot pada ASRI who had a favor to give us this semambu leaves(as pic shown above).
Macam mana aku bole tahu pasal daun ni... padahal sebelum ni kalau ada orang tanya atau cakap pasal S.E.M.A.M.B.U..mesti aku ingat..eyh tu jalan ke? ke tu makanan? i will think randomly...x pon aku terus BLUR. Dah tu macam mana aku bole tahu pasal ni ek..(ek..ala..ala...org johor lak)??? Camni ceritanya, pada suatu hari;

Kat Klinik Fadzliyana


Ding dong! Ding Dong!


Aku: Assalamualaikum doktor!
Doktor:Waalaikummusalam, hai Eusof... 
Aku pon terus senyum..(budget dr. kenal sangat la anak aku padahal dr. tengok kat registration huhuhu) 
Aku: Anak saya ni...deman n bla..bla..bla.......bla.....
Doktor: ini campak...
Aku: Awesome doktor ni..!!!! (",) (aku ckp dalm hati la...) kat luar aku cakap ni je, " OWHHHHHHHH...." (besar mulut aku nganga & risau automatically)
Doktor: dont worry saya bagi ubat. Time tido tu cuba lapik dan baringkan dia dengan DAUN SEMAMBU..InsyaAllah dengan izin Nya... demam campak ni cepat elok.

Macam tu lah ceritanya...sekarang ucop dah makin elok, dah tak merengek-merengek & aku dah boleh tido nyenyak...ngeh3x.

my lil ucop just recover


My Stick Family from WiddlyTinks.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...