Tuesday 13 December 2011

Mee Kuah..Cepat punye tapi SEDAPPPPP..

Korang ibu yang bekerja?
Sibuk?
Xder mase nak masak lama2 kat dapur?
Perut lapa sangat smpi nak pengsan?
Aku ada caranye...

Resepi ni aku belaja ngan member aku ni..die asal dr kelantan..orang kelantan panggil mee kuah kot... so smlm balik dr muar, family adik aku nak dtg..ape lg..aku masak la resepi..mmg cepat.. kol 7 mula.. dalam 7.20pm da siap sume..siap bole jeling2 lagi tgk Tentang Dhia..

Bahan-bahan





1. Bawang Putih (ditumbuk ala-ala)
2. 1 sudu sos tiram
3. 1 sudu Cukup Rasa MAGGIE
4. Udang (ikut suka nak byk mana)
5. Bebola ikan (Ikut suka)
6. Sayur Sawi
7. Daun sup yang dipotong halus-halus
8. Tomato
9. Telur
10. Lada sulah
10. Cili Padi yang ditumbuk sederhana
11.Minyak & Garam & Air secukupnya
12. Mee Kuning 1 bgks

Cara nak masak
Tumiskan bawang putih. Kemudian masukkan udang + sos tiram. Biar kan sekejap. Masukkan air secukupnya. Sementara tunggu semua sebati, pegilah basuh mee tu bersih-bersih dengan air bersih..hihi. Masukkan semua bahan-bahan yang dipotong tadi. Bila dah mendidih masukkan mee kuning, cili padi dan daun sup serta lada sulah. Akhir sekali pecahkan telur. ok da siap..da boleh makan.. Gamba mee tu aku x sempat nak amek sbb tau2 da licin..next time aku update gamba kalo aku buat mee tu k... mmg cepat..x caye try dlu. Semalam pon adik ipar aku ckp aku pegi beli bkn nya msk sendiri... hahahha..
Very tempting..yummylicious..

My Stick Family from WiddlyTinks.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...