Wednesday 4 July 2012

Makanan Utara

Pepandai je aku 
bagi nama makanan Utara hikhikhik... 
saje je.. bagi orang tanye..
eyh! eyh! apakah makanan Utara itu? 

Padahal semua orang dah tahu yang macam mana jenis makanan Utara tu... 
Jom gelakkan Mama Ucop ..hahahahahaha (pegang perut tu, takut bergegar =-p)

Tapi, memang seronok betul jalan-jalan kat area Penang-Alor Setar-Changloon ni. 
Makanan die memang murah... 
memang untung untuk orang-orang yang seangkatan macam aku ni 
yang list hobi teratas adalah MAKAN.

Bila makan makanan yang sedap dan murah, 
alahai HEAVEN nyeeeeeeee raseeeeeee.....kan! kan! kan! 
Cepat hanggukkan kepala sama-sama..
tetibe je ko ni mama Ucop.

Kalau nak cerita, 
mau terbeliak bijik mata siap kuar tanda RM kat dalam mata tu...
hihihi..lempang kang, lebey-lebey lak ko kan. 

Mana tak terbeliak, 
nasi lemak dan roti canai kat area Alor Setar still harga ENAM PULUH SEN. 
Bayangkanlah.....(cepat pejam mata dan dongak ke atas).

Tapi aku terlupa pulak nak snap...
sedar-sedar dah hilang kat tangan tapi penuh diperut...hihihihi...

Eyh! Nak pegi mana tu, 
jangan la lari, 
aku belum abis story lagi..
bukan aku tak amik langsung, 
aku cuma terlupa kat nasi lemak dan roti canai je. 
Yang lain, sempat la jugak aku snap pakai handphone pink aku ni.

Cepat scroll ke bawah..(buat arahan dengan suara lembut dan manja) 
Bluwek! bluwek! bluwek!
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Inilah dia Nasi Kandar...
Sedap bukan main. 
Harga satu pinggan ni cuma RM 3.10. 
Murah tak? Murah tak? (perlu ke tanya sampai dua kali) 
Teeheee ^_______^

 
Silalah menyinggahkan diri kat sini kalau ada dekat area changlon. 
JO CENDUL PULUT
Memang terbaik la
Duduk lama-lama 
basahkan tekak
sambil tengok highway utara-selatan yang boleh excess keluar ke tepi jalan sesuke hati
(Apa motip ko ni hah!!! (gelak dalam hati)
 Kalau nak lepak-solat-tido pon bole
Sebab surau disediakan
Ala-ala rehat dan rawat
Perfect (",)


 Sebelum (baru sampai dari tangan owner kedai)

Selepas dikacau-kacau untuk carik pulut dan isi-isi yang lain
Harga RM1.50


Kalau lapar, boleh order lain-lain menu lagi
Macam-macam ada kat sini
Aku order mee Rebus
Harga RM3.00
Tapi untuk aku
Pelik sikit kot rasa dia
sebab kuah dia masak pakai belacan
tapi sebab perut dah lapa
aku telan dengan jiwa kosong
kosong..kosong..kosong
asalkan bayar tak lebih RM10
ahkak suke dekkkkk....
(dasar kedekut kan)
hahahaha

 Yang ni plak nama dia Nasi Goreng Brazil
Pasal Apa Brazil
Mak pon tak tau noks
Kalo nak bagi "NASI GORENG KEDAI MAK SAYA' pon bole kot
tetibe ko ni..hahahaha
Mungkin yang ni kat mana-mana bole dapat kot
rasa dia not bad
Yang aku paling suka daging hitam tu
rasa die ade UMPHHH!!!
Siap Daging, Telur, Udang, Sayur bagai...
Cukup semua
Harga RM4.00
(terus muka bercahaya je masa makan)

 Yang ni antara yang GLAMER kat Penang
PASEMBOR kalo orang Penang cakap...pasemboqqqqqqq
Sedap..
Aku amik banyak cukup untuk 5-6 orang makan
Harga RM17
Wow, macam mahal tapi okay sebenarnya
Sebab makan ramai-ramai
kalo ada enam orang yang makan
Ko bahagi la RM17 tu..bayar sorang sikit
hahahhaha dasarrrrrrrr!!!!!

 Wow!
banyak kan!
Asam jeruk...
Paling aku suka buah salak
Beli banyak-banyak
Yang ni harga tak menentu
rasanya standard RM8 untuk 1kilogram
Bawak balik untuk orang kampung
orang kampung mesti cakap
(baik betul anak En Anor tu)
Teee Heee ^_____^
Gilakan pujian
Lempang sekali baru padan muka


Okaylah... nanti jumpa lagi di episode ke II
Macam drama konon.

~ADIOS~

My Stick Family from WiddlyTinks.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...