Monday, 28 May 2012

Pulau Bidung


Soalan pertama yang timbul kat kepala otak ni.
Pulau Bidung?
Kat mane tu??????????

Tak puas hati
tanye lagi...
Nak buat apa kat sana?

Candat sotong...
Apa? candat sotong..mesti kat tengah laut...
takutnyeeee...
snorkelling... wow, bestnye.tak pernah snorkelling
(lempang nak..tak pernah tapi 'wow' jugak)
okay lah..okay lah..nak joinnnnn...muktamad

Tanggal 18 Mei 2012 pukul 10.00pm
ready sume nak bertolak...
beg dah ada?

kasut?

Geng?

Jommmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....
v
v
v
v
v
v
v
berhenti berehat
v
v
v
v
v
v
v
berhenti berehat lagi
v
v
v
v
v
v
v
bila nak sampai ni..????
v
v
v
v
v
v
v

berehat lagi
wahhh da subuh la
jom pekene nasik dagang
yum..yum...
burpppppp
kenyang
jom gerakkkkkkk!!!!!

Sampai jeti Merang je terus pegi kejar bot...
bot hoyong hayang
barang memang banyak
macam nak duduk setahun kat sana


Awal pagi jugak sampai kat Pulau Bidung
Dari jauh nampak kelam-kelam Pulau Redang
Member aku ade kat sana
Lalu je feri
terus lambai
budget member aku memang ada dalam tu
hahahaha
orang lain tercengang-cengang
 bila aku buat cmtu
(gilakah orang ini?)
Aku tak gila
Cuma jakun je
kahkahkahkah

Lepas tu perlahan-lahan
angkat kepala
Pusing kiri dan kanan
Ini lah yang aku nampak
Subhanallah



Cantikkan...
Selipar PINK aku pon cantik...(tetibe...!!!;-p)

grrrrrrr~~~~~~
bukan marah tapi perut lapar
jom masak....(dalam hati malasnyeeeeee...hihihi)


Apa nak buat petang ni
main kayak la
pandai ke?
Eyh! eyh! mestilah tak pandai...hahahaha
mujur ade ajim ngan talib
pegang pendayung tu betul-betul
kiri..kanan..kiri..kanan..kiri lagi


Malam layan bbq plak
memang terbaik la kambing marinate tu
layan kambing je aku
badan pon naik asap
kan sejuk kat sini
so tak payah pakai selimut
bagi layola sudah selimut itu
baikkan....(tangan kat bahu mata jeling atas)
Hahaha lawak tengok gambar kat atas ni
tapi aku suke...
muke tak nampak
macam main teka-teki
ni sape
tu sape
die sape
???????

Jom tido dulu...
besok banyak lagi nak buat ni
v
v
v
v
v
v
kokokokokokkkkkkk
(bukan ayam, tapi alarm hanset aku berbunyi)
jam 5.30am
bangun! bangun!
lap air liur
gosok gigi
solat
terus masuk bot
kita snorkeling sampai sesak hari ini..
yeahhhhh!!!!!


First timekan
excited memang lain macam
sampai tertelan TIGA teguk
air laut yang SANGAT masin tu
nasib baik ade 'coach' yang selamatkan aku
bawak naik bot semula
poyo lebih kan
macam terror je
tapi
sebenarnye penakut
seram jugak bila tengok
coral tu semua jauh dekat 3 meter ke bawah
adui...seram tol
tapi bila nampak ikan-ikan
warna yang comel-comel
aku terus...
takperlah tertelan air masin pon
asal dapat tengok ko
wahai ikan yang comel
aku sanggup..
poyo berjuta-juta kali dah ko ni....
teee...hehhehehehheh....

Dah penat
Lepak jeti jap
kasi perut penuh dengan makanan lagi
balik taknak naik bot
halau bot balik
amboi berlagak kan
nah kau
panjat la gunung tu
semput
tapi
dapat tengok kesan peninggalan pelarian vietnam
yang tinggal hampir lebih sepuluh tahun kat pulau tu

Gambar masa jeti dan 'hiking' ni
saje aku letak satu ni je
sebab aku pakai serkup kepale je
tudung aku tertanggal
Ingat nak buat macam pakai snowcap
(budget comel la..tuih..tuih...hak..tuih!)
sekali......
dah macam kepala alien aku tengok
ngeh3x

Malam tu plak
adalah malam yang ditunggu-tunggu
malam mencandat sotong..
kuang..kuang..kuang...
survive gile
naik bot laju-laju
ke tengah laut
dengan ombak yang besar
dalam hati
jangan cakap la
sume surah aku baca
hahahahahahah
 Cuba tengok?
Nampak tak?
Aku dapat candat sotong la wei!!!
bukan men seronok aku
kalo lepas ni, kalo tetibe kerajaan taknak hire aku dah
boleh lah carik aku kat tengah laut
position baru...as a PENCANDAT sotong PALING berjaya...

Yeahhhh dah sampai hari besok
Hari nak balik
Babai Pulau
babai sisa makanan
babai dorm
babai tilam dan bantal berpeta


Terima kasih sebab bagi kami tumpang kat pulau ni
Ada rezeki kami datang lagi
Arigatoh Gozaimasu (macam pelancong Jepun tak?)
Koya mung nih..hihihi








My Stick Family from WiddlyTinks.com




2 comments:

Boni JLL3 said...

wow!!!!!!!!!!!!! bestnya!!!!!!!!!!!! cantiknya!!!!!!!!!!!! jernihnya air laut ni!!!! pergh!!!!!!!!!!!!!! (nampak tak keikhlasan keterujaan saya ni? hahahaha)

l.e.e.a.a.n.w.o.n said...

Eyh..mmg nmpk la..nmpk sgtttttttt (tgn kt bahu mate jeling skrin pc) ngeh3x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...