Tuesday 10 April 2012

Epal dan Ucop

Bila sebut epal je, mesti nak senyum.. bila nak senyum je mesti teringat epal. Kenapa epal? dan apa kaitan epal ngan Ucop.

Mungkin orang lain tak heran bile anak dorang sume wt cenggini..tp aku amatlah HERAN n SERONOK..hihihi.. da kata aku kan JAKUN...

Citenyer cenggini...

Aku bukak chiller, then nampak ade epal, aku pon potong cket dan terus masukkan dalam mulut. Gelojoh betol mak ko ni kan. Rupa-rupenyer dari awal aku bukak, potong dan telan, ade budak kenit duk perhati aku dari tadi... sian... siap leleh-leleh air liur dia.

Yelah-yelah..mak ko ni kan berjiwa jambu air... cepat je cair.. terus amik epal tadi then potong lagi..biarpon aku tau yang si kenit tu bukan boleh pon makan keras-keras cenggini.. tapi apa aku nak buat.. jiwa ke'mama'an aku ni da meruntun bile tengok muka n air liur die tu...ahaks!

Bila dia dapat je epal yang sepotong tu, terus dia buat macam aku buat tadi.. mujurlah mulut dia kecik..kalo tak...abislah... tulah sapa suh ajar dia makan cenggitu.. kan ucop da ikut... Ampunkan mak ko ni Ucop... lain kali jangan buat camni lagi tau... gelojoh tak baik.. (amboi, nasihat tak hengat mak ko ni)...

Sebab mulut kecik la dan epal tu keras, dia duk hisap-hisap je air epal yang kuar bila dia gigit pakai gigi kapak dia tu.. nampak sedap betol la die hisap epal tu...Aku duk je perhati budak kenit ni, mana tau tertelan epal tu lak...  mak ko juz beware... hebat kan..hihihi.. itu pon nak cakap hebat.. lempang kang!

Tetiba... dia hulur epal tu kat aku... aku ingat dia dah taknak makan epal tu... rupa-rupanya salah.. dia nak suapkan aku... hahahhaha.. aku pon dengan poyonye buat-buatlah hisap epal tu.. Ucop men tonyoh je epal tu kat mulut aku.. Siap masa tonyoh epal tu die sebut..maa! maa!..ala..la..la.. dan bukan main lebar die sengeh bile tengok aku duk hisap n gigit-gigit epal dia tu.. inilah contoh anak borek mak rintik.. dah terbalik sudah.... then bermula la episod suap menyuap antara aku dan si kenit ni...


Seronok sangat bila dah ada renpons dua hala ni... rasa macam..ala.la...la..la.... baby aku dah besar la... Lately memang banyak sangat yang dia dah mula buat something yang macam kita buat... dan ini adalah salah satunya.. kang kalau nak cite sume orang menyampah lak hahahha... macam ko sorang je ada anak.. orang lain pon ada jugak hihihihi... tapi..tapi... memang aku rasa seronok dan syukur tak terhingga kerana dikurniakan Eusof Danial dalam hidup aku ni...



My Stick Family from WiddlyTinks.com




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...